tirsdag den 4. november 2014

Hvordan rammer vi målgruppen?

Målgruppeanalyse forud for fremstilling af plakater for Superliga

Nedenfor er der stillet et række brugbare og væsentlige spørgsmål, når man skal arbejde med målgrupper og målgruppeanalyse. Læs dem igennem og afgør i fællesskab, hvilke elementer, der er vigtige for succesen af jeres projekt at få afklaret.

Hjælpespørgsmål

1. Hvem er målgruppen?
Ex. Demografisk sammensætning. Er der væsentlige forskelle her indenfor?

2. Hvad er målgruppens forudsætninger?
Herunder eventuelle begrænsninger

3. Hvad er målgruppens relevansopfattelse, interesse og behov i forhold til kommunikationen?
Er der nogen barrierer, der afholder målgruppen fra at bruge kommunikationen efter intentionen?

4. Hvad er målgruppens præferencer, ønsker, smag?

5. Hvad er målgruppens erfaring med brug af lignende kommunikationsformer?

Fokus på målgruppen/målgrupperne:

Hvilke målgrupper ønsker I at komme i kontakt med, med jeres tilbud? Og hvorfor?

Hvordan ønsker I helt konkret at arbejde med tilbuddet i forhold til den aktuelle målgruppe?

Ved I præcis, hvordan I vil gøre tilbuddet relevant for målgruppen/målgrupperne?

Hvilket behov har målgruppen?

Kender I målgruppen godt nok?
Hvis nej: Hvordan kan I lære dem bedre at kende?

Hvilke dataindsamlingsmetoder vil det være relevant at tage i brug?


Er jeres tilbud ”sat op” i den bedste mulige kontekst i forhold til rammerne?

Se her hvad du skal tænke over, når du laver en plakat: http://www.photoshopguide.dk/lav-en-plakat-teori/


Ingen kommentarer:

Send en kommentar