Målgruppeanalyse forud for fremstilling af plakater for Superliga
Nedenfor
er der stillet et række brugbare og væsentlige spørgsmål, når
man skal arbejde med målgrupper og målgruppeanalyse. Læs dem
igennem og afgør i fællesskab, hvilke elementer, der er vigtige for
succesen af jeres projekt at få afklaret.
Hjælpespørgsmål
1. Hvem
er målgruppen?
Ex.
Demografisk sammensætning. Er der væsentlige forskelle her
indenfor?
2. Hvad
er målgruppens forudsætninger?
Herunder
eventuelle begrænsninger
3. Hvad
er målgruppens relevansopfattelse, interesse og behov i forhold til
kommunikationen?
Er
der nogen barrierer, der afholder målgruppen fra at bruge
kommunikationen efter intentionen?
4. Hvad
er målgruppens præferencer, ønsker, smag?
5. Hvad
er målgruppens erfaring med brug af lignende kommunikationsformer?
Fokus på målgruppen/målgrupperne:
Hvilke
målgrupper ønsker I at komme i kontakt med, med jeres tilbud? Og
hvorfor?
Hvordan
ønsker I helt konkret at arbejde med tilbuddet i forhold til den
aktuelle målgruppe?
Ved I
præcis, hvordan I vil gøre tilbuddet relevant for
målgruppen/målgrupperne?
Hvilket
behov har målgruppen?
Kender I
målgruppen godt nok?
Hvis
nej: Hvordan kan I lære dem bedre at kende?
Hvilke
dataindsamlingsmetoder vil det være relevant at tage i brug?
Er jeres
tilbud ”sat op” i den bedste mulige kontekst i forhold til
rammerne?
Se her hvad du skal tænke over, når du laver en plakat: http://www.photoshopguide.dk/lav-en-plakat-teori/
Ingen kommentarer:
Send en kommentar